۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۰, سه‌شنبه

پيام فعالين محيط زيست آزربايجان به مناسبت 19 ارديبهشت روز دانشجويي آزربايجان



جنبش دانشجويي آزربايجان به عنوان يكي از اركان مهم در پيشبرد اهداف حركت ملي آزربايجان است
اعتراضات دانشجویان آزربايجاني در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۷۴ بر عليه سياستهاي آپارتايدي حاكميت فارس مركزي را می توان به عنوان نقطه عطفي تاريخي در حركت ملي آزربايجان ناميد . اكنون با گذشت 16 سال از حوادث سال 74 جنبش دانشجويي آزربايجان هر سال محكمتر و مقاومتر از گذشته توانسته است نقش تعيين كننده اي در روند روبه جلوي حركت ملي آزربايجان داشته باشد همانطوريكه ميدانيد اكثريت فعالين دستگير شده در روزهاي اخير را دانشجويان آزربايجاني تشكيل ميدهند . به خصوص اكثريت دستگير شدگان روز 13 فروردين در اعتراض به خشك شدن درياچه اورميه از دانشجويان و فارغ التحصيلان غيور دانشگاه هاي آزربايجان هستند و اين نشانگر پخته تر شدن جنبش دانشجويي آزربايجان است كه امروزه توانسته است علي رغم فشارهاي روز افزون حاكميت راسيستي ايران و بستن تمامي منافذ تبليغي درون دانشگاهها و افزايش فضاي ارعاب و تهديد دانشجويان خود را وارد مسائل دفاع از محيط زيست آزربايجان نيز كند .
اميد است دانشجويان غيور آزربايجاني با اتحاد و همدلي ، به عنوان قشر نخبه درون حركت ملي آزربايجان بتوانند با بكار گيري شيوه هاي نوين مبارزه نقش تعيين كننده هر چه بيشتري نسبت به گذشته در آگاهي و تبليغ حركت ملي آزربايجان براي ملتمان بازي كنند .
در نهايت فعالين محيط زيست آزربايجان ضمن تبريك فرا رسيدن روز اؤيرنجي از جان فشانيهاي دانشجويان غيور آزربايجاني در طول تاريخ مبارزه خود بر عليه حاكميت استبدادي راسيستي مركزي كمال تشكر و قدرداني را داشته و آرزو ميكند قشر جوان و تازه وارد به مراكز دانشگاهي آزربايجان با تعليم از دوستان با تجربه خود ادامه دهنده راه آنها باشند .
فعالين محيط زيست آزربايجان
19 ارديبهشت ماه 1390

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر