۱۳۹۰ اردیبهشت ۳, شنبه

گزارش تفصیلی از از حوادث 13 فروردین 90 از شهر تبریز



بار دیگر غرور ، بار دیگر غیرت ، بار دیگر آزربایجان و نمایش روح ملی ملتی بزرگ .
روز 13 فروردین 90 طبق فراخوانهای فعالین ملی آزربایجانی ، فعالین محیط زیست و هواداران تراختور مبنی بر اعتراضات مدنی نسبت به خشکانیدن دریاچه اورمیه از سوی حاکمیت ، تبدیل به روزی بزرگ برای آزربایجان برعلیه سیاستهای دشمن اشغالگر فارس گردید .
مردم پایتخت آزربایجان جنوبی در محل میدان ازربایجان و پل آجی چایی تبریز با گردهمایی و اعتراض غرور انگیز علی رغم تدابیر بسیار شدید امنیتی جلوی چشمان خائنین وطن فروش روح تازه ای بر حرکت ملی آزربایجان بخشیدند .
جرقه اولین اعتراض مردم در اطراف پل آجی چایی تبریز حوالی ساعت 4 بعد از ظهر با حضور جمعی از فعالین با اقدام به ریختن آب به صورت نمادین بر رودخانه آجی چایی به نشانه اعتراض به خشک شدن دریاچه اورمیه و با شعار سددیلری سیندیری اورمو گولون دولدورون ( سدها را بشکنید دریاچه اورمیه را پر کنید ) شروع گردید در همین حین نیروهای امنیتی انتظامی لباس شخصی ها اعم از نیروهای اطلاعاتی و بسیج به صورت وحشیانه به جمعیت اطراف پل آجی یورش بردند ، مامورین بی شرم حاکمیت حتی از فحاشی و تعرض به زنان و کودکان دریغ نکردند و حدود 20 نفر از جمعیت اطراف پل را دستگیر کرده و با خود بردند طبق اسناد ویدئویی که به پیوست ارسال میگردد در این قسمت مامورین وحشی حاکمیت راسیستی ایران ، پدر و پسری را وحشیانه زیر لگد و باتونهای خود گرفته و دستگیر کردند .
جرقه با عظمت دیگری این بار حوالی ساعت 5 بعد از ظهر در میدان اصلی آزربایجان شکل گرفت مردم حرکت را با دایره ای بزرگ شروع کردند رفته رفته جمعیت بزرگ و بزرگتر گردید ودر این حین شعارها بالا گرفت در دست فعالین ملی آزربایجانی و فعالین محیط زیست آزربایجانی پلاکاردهایی با شعار اورمو گؤلؤ سسلنیر سوسوزام هارای هارای و نیز نوشته ای به زبان انگلیسی به مضمون save urmu lake of azerbaycan  دیده میشود . حضور زنان فعال ملی و شجاعت مثال زدنیشان قابل تحسین بود . ملت شعارهایی همچون سددلری سیندیرن .. اورمو گولون دولدورون ، اورمو گولو سوسوزدو .. آزربایجان اویانماسا اوتوزدو ، آزربایجان یاشاسین سر دادند هیچ شعاری غیر از شعارهای مدنی و حصر شده به دریاچه اورمیه و نگرانی از خشک شدن آن به چشم نمیخورد.
بعد از گسترش اعتراضات بازهم مامورین خائن و نوکر حاکمیت فاشیستی با یورش به ملت سعی در پراکنده کردن جمع داشتند اما این بار ملت در مقابل نیروهای نظامی شجاعانه ایستادند . در بین جمعیت جانباز 8 سال جنگ بین ایران و عراق مشاهده میشود که از ناحیه سر و گوش در اثر ضربات باتون خونریزی کرده است او با شهامت یقه سروان نیروی ضد شورش را گرفته و به او میگوید ای خائن بی ناموس ای وطن فروش ای نوکر فاشیست من به اندازه سن تو خاک جبهه خورده ام ملت دوباره شعارهای خود را با صدای رساتر میدهند و با نیروهای انتظامی درگیر میشوند در این حین چندین تن از نیروهای انصار حزب الله و بسیجی بیشرمانه با قمه و چاقو سعی در ایجاد فضای رعب و وحشت دارند .طبق مشاهدات عینی ما حدود 50 نفر دیگر از این جمع توسط مزدوران حاکمیت وحشیانه دستگیر میشوند . همچنین طبق گزارشات رسیده از جای جای محل اعتراضات بیش از 20 نفر دیگر نیز از سوی نیروهای امنیتی باز داشت شده اند در بین دستگیر شدگان تعدادی زن نیز وجود دارد . بدین ترتیب شمار دستگیریهای روز 13 فرودین سال 90 تخمینا ٌنزدیک به 100 نفر بوده است .
همچنین طبق اظهارات ملت خشمگین از وحشیت رژیم نسبت نسبت بع اعتراض مدنی به نظر میرسد مردم قصد دارند برای آزادی جوانان دستگیر شده و اعتراض به گستاخی نظام بار دیگر فراخوان اعتراضی احتمالاٌ این بار جلوی استانداری تبریز را دهند خبرهای رسمی در این خصوص بعداٌ مخابره خواهد شد .
اسامی برخی از دستگیر شدگان روز 13 فروردین ماه سال 90 در تبریز بدین ترتیب است  ، حبیب پور ولی فعال مدنی آزربایجانی فرزند عزیز پورولی از فعالین سرشناس حرکت ملی آزربایجان ، رسول رضوی ، دادود شیری ، حسن خویی صمد کریمی از فعالین مدنی آزربایجان ، رامین عطایی ، فرهاد هشترودی ، فردی به اسم قاسم و فردی به اسم حجت ، لازم به ذکر است اسامی سایر دستگیر شدگان به محض اینکه به دستمان برسد اعلام خواهد گردید .
در پایان خاطر نشان میکنیم دشمن بداند که این حوادث ادامه خواهد داشت و جواب گستاخی و تعرض به کودکان و زنان آزربایجانی را بار دیگر با غیرتمان جواب خواهیم داد .
یاشاسین آزربایجانین غیرتلی ملتی
گروه خبری تک توران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر